Uwaga!


Wszystkie teksty zawarte na blogu Aleksandrowe myśli, chronione są prawem autorskim [na mocy: Dz.U.1994 nr24 poz.83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994r o prawie autorskim i prawach pokrewnych]. Kopiowanie treści, choćby fragmentów oraz wykorzystywanie ich w innych serwisach internetowych, na blogach itp itd wymaga pisemnej zgody autorki bloga.

Translate

Łączna liczba wyświetleń

"Skafander i motyl" Bauby Jean-Dominique

Muszę się przyznać, że książkę "Skafander i motyl" przeczytałam z wielkiej ciekawości, co i jak czuje osoba sparaliżowana, zamknięta we własnym ciele? Czy dalej coś czuje? Jak odbiera życie, świat, uczucia bliskich osób?
Kiedy miałam kilka lat, moja babcia dostała wylewu, również była sparaliżowana, nie mówiła i nawet nie pamiętam czy i w jaki sposób komunikowała się z nami. Pamiętam tylko mój strach, mój lęk czy ukochana babcia wie jak bardzo ją kocham i jak mi jej brakuje...
Książka "Skafander i motyl" była odpowiedzią na te pytania, które noszę w sercu od kilkunastu lat. Dowiedziałam się jakie życie, niedogodności i upokorzenia musiała znosić moja babcia przez kilka miesięcy.
Książka ta pomaga zrozumieć ból niepełnej egzystencji, ból świadomości sensu istnienia. Uczy empatii i umiejętności radości życia, zachwytem nad chwilą, która trwa, cieszenie się dniem teraźniejszym i czerpaniem przyjemności z drobiazgów.  Nie należy odkładać ważnych rzeczy na później. Nigdy nie wiadomo co przypisał nam los, jakie ma dla nas plany i czy zdążymy cieszyć się życiem, domem, dziećmi czy miłością.
Polecam książkę dla wszystkich dociekliwych, dla ludzi wrażliwych, dla zabieganych a przede wszystkim dla rodzin osób, które cierpią ku pokrzepieniu serc i ducha.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawiane komentarze :)
Wszystkie czytam i staram się odpowiedzieć na każde pytanie.
Pozostawiam sobie możliwość usuwania Spamu i komentarzy wulgarnych czy obraźliwych...


Administrator strony Aleksandrowe myśli korzysta z systemu komentarzy Disqus. Adresy IP i adresy e-mailowe są przechowywane przez administratora Disqus'a. Zakładając stronę na platformie Disqus wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych.
Aleksandrowe myśli © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka