Uwaga!


Wszystkie teksty zawarte na blogu Aleksandrowe myśli, chronione są prawem autorskim [na mocy: Dz.U.1994 nr24 poz.83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994r o prawie autorskim i prawach pokrewnych]. Kopiowanie treści, choćby fragmentów oraz wykorzystywanie ich w innych serwisach internetowych, na blogach itp itd wymaga pisemnej zgody autorki bloga.

Translate

Łączna liczba wyświetleń

"Pan Przypadek i trzynastka" Jacek Getner

Jakiś czas temu miałam okazję przeczytać jedną z książek Pana Jacka Getnera "Dajcie mi jednego z was" (recenzja). Pamiętam, że zrobiła na mnie całkiem pozytywne wrażenie, dlatego z nieukrywaną przyjemnością sięgnęłam po najnowszy tytuł tego autora "Pan Przypadek i trzynastka".  Nie zawiodłam się. Choć jest to książka całkiem innego kalibru i gatunku, czytało mi się ją wyśmienicie. Moim zdaniem to lekka i zabawna karykatura na współczesne kryminały i powieści detektywistyczne.

Ale o co chodzi?

Jacek Przypadek to przeciętny trzydziestolatek. Nie ma konkretnych  planów na życie, nie ma konkretnego zawodu, jedynie marzenia i wspomnienia. Te pierwsze z wielkim zapałem próbuje realizować a o tych drugich rozmyśla z nostalgią.
Pewnego dnia ulubionej sąsiadce Jacka, Pani Irminie Bamber skradziono bardzo cenne obrazy. Kobieta nie ma zaufania do policji dlatego odnalezienie obrazów zleca naszemu bohaterowi. Tak rozpoczyna się nowe detektywistyczne doświadczenie w życiu Jacka. Zajrzyj do książki i dowiedz się czy Jacek sprostał wyzwaniu i jakie znaczenie ma tytułowa trzynastka. 

Postać Jacka Przypadka przypadła mi do gustu. Jego zachowanie można uznać za ekstrawaganckie jak na współczesne czasy. Dlaczego? Nie pracuje choć ma niezłe wykształcenie (prawo), żyje z pieniędzy za wynajem mieszkań, ma niestandardowe podejście do rodziców, wykorzystuje kobiety ale robi to w taki sposób, żeby myślały, że to one dyktują warunki czy przyjaźni się z ekscentrycznymi jednostkami. Jednak najbardziej ujął mnie swoim poczuciem humoru, takim jaki preferuje najbardziej, dowcip z zachowaniem należytej powagi :) Jacek wyśmienicie zna się na ludzkich zachowaniach i odruchach, co podkreśla słowami "ludzie są banalnie przewidywalni" i rzeczywiście ma rację.
Na uwagę zasługuje również policyjny duet Łoś- Smańko. Są oni bohaterami wielu scen, które prowadziły od pobłażliwego uśmieszku po wybuchy śmiechu. Zazdrość policjanta o sukcesy detektywa- amatora to już klasyka a w wykonaniu Pana Getnera czysta rozrywka. 
Jest jeszcze Pan Fredro :)) A jego wizja reklamy majtek...- majstersztyk :))))))

"Pan Przypadek i trzynastka" jest pierwszą z czternastu książek o przygodach Jacka Przypadka, genialnego  laika w dziedzinie detektywistyki i kryminologii. Łączy w sobie trzy zwięzłe opowiadania, i jak zazwyczaj szerokim łukiem omijam takie dzieła, tak w tym przypadku zupełnie mi to nie przeszkadzało. Każde opowiadanie dotyczy innego śledztwa, które w dziwny sposób są połączone liczbą trzynaście. Oprócz skradzionych obrazów, Jacek trafi na ślad afery willowej i spróbuje udowodnić kradzież sztuki teatralnej . Jedynym minusem dla mnie jest zbyt mała objętość książki. Miałam ochotę poznać głębiej co niektóre wątki ale w tej formie jest to niemożliwe. 


Gratuluję Panu Getnerowi zmiany wydawnictwa. Skorzystała na tym szata graficzna książki (uprzejmie donoszę, że projekt okładki jest pomysłem autora :)) jak i udało się uniknąć błędów, które były utrapieniem w poprzedniej książce Pana Jacka. 

Reasumując "Pan Przypadek i trzynastka" to miła i lekkostrawna porcja rozrywki o zabarwieniu kryminalno- detektywistycznym. Szczególnie polecam na nudne i zimne wieczory.




Jacek Getner "Pan Przypadek i trzynastka", Poligraf 2013, ISBN: 978-83-7856-091-3




5/6


Za możliwość przeczytania książki bardzo dziękuję autorowi- Panu Jackowi Getnerowi :)) Dziękuję za zaufanie :)


8 komentarzy :

  1. Z chęcią kiedyś sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka czeka na mojej półce, więc w najbliższym czasie napewno przeczytam

    OdpowiedzUsuń
  3. W kwietniu postaram się ją przeczytać :).

    OdpowiedzUsuń
  4. O tak, policyjny duet Łoś- Smańko, to niesamowity zespół :-)
    Książka jest bardzo sympatyczna, przyjemnie mi się czytało, tym bardziej że Jacek Przypadek to niezły egzemplarz :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem ciekawa jak rozwiną się poniektóre wątki :)

      Usuń
  5. To coś dla mnie i własnie idzie do mnie :) już nie mogę się doczekać, kiedy ją przeczytam

    OdpowiedzUsuń
  6. Może i ja się przekonam co do wartości książki?

    OdpowiedzUsuń
  7. W moich oczach ta książka wypadła trochę gorzej, zgadzam się jednak ze stwierdzeniem, że to taka karykatura dzisiejszych powieści kryminalnych :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawiane komentarze :)
Wszystkie czytam i staram się odpowiedzieć na każde pytanie.
Pozostawiam sobie możliwość usuwania Spamu i komentarzy wulgarnych czy obraźliwych...


Administrator strony Aleksandrowe myśli korzysta z systemu komentarzy Disqus. Adresy IP i adresy e-mailowe są przechowywane przez administratora Disqus'a. Zakładając stronę na platformie Disqus wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych.
Aleksandrowe myśli © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka