Uwaga!


Wszystkie teksty zawarte na blogu Aleksandrowe myśli, chronione są prawem autorskim [na mocy: Dz.U.1994 nr24 poz.83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994r o prawie autorskim i prawach pokrewnych]. Kopiowanie treści, choćby fragmentów oraz wykorzystywanie ich w innych serwisach internetowych, na blogach itp itd wymaga pisemnej zgody autorki bloga.

Translate

Łączna liczba wyświetleń

Śmiercionośny żywioł

"Płomienie śmierci" to moje pierwsze spotkanie z twórczością Alex Kavy. Czy udane? I tak i nie, ale z pewnością było to ciekawe doświadczenie czytelnicze.

W Waszyngtonie płonie magazyn w dzielnicy bezdomnych. To kolejne dzieło seryjnego podpalacza, którego próbuje rozszyfrować dzielna, inteligentna i gnębiona własnymi demonami Maggie O' Dell, agentka FBI. Kobieta ma sporządzić portret psychologiczny sprawcy, który jest dla policji nieuchwytnym cieniem. Tym razem w zgliszczach magazynu zostają odnalezione zwłoki kobiety. Ale to nie jedyna "niespodzianka" odnaleziona w tym śmiercionośnym żywiole.

Maggie trafił się trudny przeciwnik, który rozgrywa własną grę, niebezpieczną i nieprzewidywalną.
Maggie O' Dell to bohaterka dziesięciu  książek Alex Kavy. W każdej z nich poznajemy historię i kolejne cechy charakteru, bolączki, demony kobiety. Odrobinę deprymowała mnie nieznajomość poprzednich tomów serii, a nawiązania do nich w "Płomieniach śmierci" tylko pogłębiały ten stan. Miałam wrażenie, że coś mi umyka, że nie znam ważnych faktów potrzebnych do rozwiązania tej zagadki.
Z drugiej strony autorce udało się tak poprowadzić fabułę, że autentycznie zainteresowała mnie akcja "Płomieni śmierci" a brak znajomości poprzednich książek przestał mi przeszkadzać.

Maggie O' Dell to ciekawa postać. Kobieta jest agentką FBI z trudna rodzinną przeszłością. Ojciec Maggie prowadził podwójne życie, a o istnieniu przyrodniego brata dowiedziała się dopiero w dojrzałym wieku. Ten fakt zmienił jej postrzeganie świata. W równym stopniu przyczyniła się do tego także śmierć ojca w płomieniach i walka o życie po poważnym postrzale w trakcie wykonywania czynności zawodowych.
Ryzyko, niebezpieczeństwo, śmierć jest wpisane w zawód policjanta, a żeby go wykonywać trzeba spełniać określone predyspozycje. Czy Maggie je posiada?
O' Dell to świetna policjantka. Jest zdeterminowana i gotowa na wszystko. W dążeniu do odkrycia prawdy nie zniechęcają jej rany, psychiczne czy fizyczne ograniczenia. One jedynie ją spowalniają ale nigdy nie zatrzymują. Podziwiam ją. Doświadczenia Maggie mogłyby złamać niejednego człowieka, ja motywują do jeszcze cięższej pracy.
Alex Kava z wyczuciem mistrza wykreowała postać Maggie. Niestety bohaterowie drugiego planu nie są już tacy fantastyczni. Są sztampowi, przewidywalni, czarno- biali. Wielka szkoda.

Historia jest ciekawa, przemyślana, spójna, wiarygodna. Jedyne czego mi zabrakło to drażniące nerwy napięcie. W "Płomieniach śmierci" Alex Kava jest zbyt zachowawcza, przez co cała opowieść stała nie tylko przewidywalna ale i nudnawa. Na szczęście zaskakujący finał uratował książkę i sprawił, że mam ochotę poznać inną powieść odsłaniającą kulisy życia agentki FBI Maggie O' Dell.


Podsumowanie

Plusy:
- ciekawy temat i bohaterowie
- spójność, zwięzłość
- wiarygodność
- okładka nawiązująca do treści książki

Minusy:
- proponowana choć nie wymagana chronologia poznawania książek, w której bohaterką jest Maggie O' Dell (liczne nawiązania)
- miejscami rozwlekła i nudnawa

Jednym zdaniem:
Książki Alex Kavy to ciekawe doświadczenie czytelnicze.


Alex Kava "Płomienie śmierci", tł. Katarzyna Ciążyńska, Harlequin/ Mira, Warszawa 2013



4+/6

Książkę przeczytałam dzięki uprzejmości Pani Moniki reprezentującej wydawnictwo Mira/Harlequin :)) Dziękuję za zaufanie :)


9 komentarzy :

  1. Ta książka też była moim pierwszym spotkaniem z Kavą i mi się spodobał, z chęcią sięgnę po inne jej książki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze nie czytałam żadnej książki Alexa Kavy, ale jak najszybciej muszę to zmienić. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie wczoraj przyniosłam tę książkę z biblioteki i niedługo zabieram się za jej czytanie, wcześniej czytałam już kilka książek autorki i podobały mi się, mam nadzieję że z ta będzie tak samo.

    OdpowiedzUsuń
  4. Hmm, akurat tej książki nie czytałam, ale mam za sobą Dotyk zła i Łowcę dusz, które czytałam dawno temu, ale pamiętam, że baaardzo przypadły mi do gustu. Również zauważyłam, że akcja momentami nieco za bardzo się rozciąga, ale spokojnie mogłam do wybaczyć, bo rekompensatą była chociażby świetna postać Maggie o'Dell

    OdpowiedzUsuń
  5. Kupiłam pierwszą część o tej bohaterce i jeśli tylko przypadnie mi do gustu to na pewno przyjdzie też kolej na przeczytanie "Płomieni śmierci" :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Moim pierwszym spotkaniem z tą autorką będzie "Zabójczy wirus" :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Powieść autorstwa Alex Kavy, to jedne z tych, które zawsze z przyjemnością widzę na swojej półce i do których nieraz będę wracać :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Ostatnio chciałam kupić tę książkę, ale niestety tego nie zrobiłam. Nie czytałam, ani nawet nie słyszałam o tej autorce, a dzięki tej recenzji trochę się o niej dowiedziałam. Chyba jednak muszę dodać ,,Płomienie śmierci'' do mojej listy ,,Chcę przeczytać'' : )

    Przy okazji, zapraszam na mojego bloga: http://dwiestronyksiazki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawiane komentarze :)
Wszystkie czytam i staram się odpowiedzieć na każde pytanie.
Pozostawiam sobie możliwość usuwania Spamu i komentarzy wulgarnych czy obraźliwych...


Administrator strony Aleksandrowe myśli korzysta z systemu komentarzy Disqus. Adresy IP i adresy e-mailowe są przechowywane przez administratora Disqus'a. Zakładając stronę na platformie Disqus wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych.
Aleksandrowe myśli © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka